Правила мережевого етикету

Правила мережевого етикету
Етикет - це порядок поведінки, прийнятий у певних соціальних групах. У мережі Інтернет, яка теж є суспільною групою, також сформувалися свої загальновизнані правила, на базі яких будується спілкування в мережі.
1.     Спілкуючись в мережі, не забувайте - Ви маєте справу з живими людьми. Правила хорошого тону для звичайного світу і для віртуального єдині. Не пишіть і не робіть нічого такого, чого не хотіли почути або побачити самі.

2.     Пам'ятайте, людина, з якою ви спілкуєтеся за допомогою клавіатури, не бачить ваших емоцій, не чує вашого голосу. Постарайтеся представити себе на місці цієї людини і правильно формуйте свої думки, для того щоб уникнути невірного трактування вашої думки.

3.     Є ще одна причина, по якій слід уважно стежити за тим, що пишеш в мережі. Адже все, що ви пишете, зберігається в мережевих сховищах, а значить, зможе спливти в майбутньому і заподіяти багато неприємностей.

4.     Не забувайте, що ви знаходитеся у віртуальному інформаційному просторі і норми поведінки, прийняті на одному сайті, можуть відрізнятися від норм іншого. Щоб уникнути неприємних ситуацій, перш ніж вступити в дискусію, рекомендуємо придивитися до правил і порядків. Після цього можна спілкуватися.

5.     Поважайте час і можливості інших, адже не всі користувачі мережі Інтернет мають в своєму розпорядженні високошвидкісні канали передачі даних. Для людини, яка підключилася до мережі за допомогою модемного з'єднання, буде вельми скрутно закачати ваш лист, з прикріпленою фотографією (вашої улюбленої кішечки) розміром 20 мегабайт. Зменшивши розмір фотографії, ви заощадите час іншої людини.

6.     Бережіть особу - у мережі, якщо ви побажаєте залишитися інкогніто, ніхто не дізнається ваш вік, колір шкіри, манеру говорити, сімейні подробиці і інші особисті речі. Тому, ваші співбесідники в мережі формуватимуть думку про вас лише на підставі манери висловлювати думки.

7.     Стежте за тим, що пишете і як пишете. Не припускайтеся орфографічної помилки, адже для більшості людей правила орфографії грають важливу роль. Про людину, яка хронічно здійснює помилки, користувачі мережі можуть думати лише негативно - дурний підліток.

8.     Невірно подана, наперед помилкова інформація може накликати шквал емоцій від ваших співбесідників. Якщо це повториться неодноразово, то може відбутися ситуація як в грі "зіпсований телефон" - ваші слова перекрутяться до невпізнання, а ваша репутація постраждає назавжди.

9.     Зверніть увагу на зміст ваших повідомлень. Вони повинні бути логічні, послідовні і витримані.

10. Ніколи не кривдьте віртуальних опонентів, будьте терплячі і ввічливі, не користуйтеся ненормативною лексикою і не влаштовуйте конфлікт не маючи на те підстав.

11. Допомагайте людям в тих питаннях, в яких ви достатньо компетентні.

12. Якщо ви самі ставите питання - зробіть його максимально осмисленим і коректним. Так ви швидше отримаєте правильну відповідь. Завдяки вашим відповідям і відповідям інших людей збільшується об'єм знань в мережі, який може стати в нагоді багатьом іншим людям.

13. Обмін знаннями - це те, для чого глобальна мережа була створена, не відходьте від цих традицій, обмінюйтеся інформацією. Якщо ви володієте цікавою інформацією, яка може зацікавити інших людей, відішліть її на форум. Цим ви зробите свій внесок в світовий інформаційний простір.

14. Поважайте право людини на особисту інформацію.

15. Не допускайте зловживання своїми можливостями.


16. Прощайте помилки інших людей і допоможіть їх виправити, адже і ви теж були колись новачком. Якщо ви побачите, як якась людина робить банальні помилки, наприклад - ставлячи дурні питання або неправильним чином відповідаючи, будьте терпимі до нього. Але допомагаючи людині не треба поводитися гордовито. Скромність прикрашає. Підкажіть про помилку не при всіх, а при особистому спілкуванні.

Немає коментарів:

Дописати коментар